9 Aralık 2013 Pazartesi

ANNE


Genzimde ateşli bir sözcük ordusu itiş kakış halde dilime doluyor.Ağzımı açıp da iki kelime söyleyemiyorum.Bağrımda bir cenaze gününün sessizliği ve tepelerdeki yoğun yalnızlık..
Başımı yastığa koyup gözlerimi kapayınca sanki bütün acılarım dinecekmiş gibi geliyor.Neden mi ? Çünkü hala aklımda, o çocuk yüreğimin saflığı ve aldırmazlığı.Uçarı hayallerim ve bir dondurmaya kanan pamuk iştahım.Bozuk paramın kağıt paralardan daha çok şey satın alabileceği düşüncesine olan sıkı inancım.
Özümü özlüyorum anne .. Yırtık kağıt sayfaları gibi ortalığa dağılmadığım hallerimi.Bir söze bin anlam,bin anlamlı sözlere anlam vermeme inadımın doruktaki safhalarını.

Alevler üzerinde kızaran örsün ta yüreğindeyim anne.Vücudumdaki etler teker teker itaatsizleşiyor.Kırmızının,o saf kan kırmızının her zerresindeyim.Kanın her zerresi kalbimde..
Bir acı aşk şelalesi bu geceleri gözpınarlarımdan akan.Düşlerimin imkansızlığında kıvranıyorum anne.Savruluyorum tıpkı bir toz parçacığı gibi.Umudumu ölümün kucağına yakıştırıyorum.Çünkü sakat doğan bir duyguydu benimki.Kalbi ve hisleri eksik bir doğum.
Takati her adımda bitap olan ayaklarımın götürdüğü yerlere,denizlere yelken açmak isterdim anne.Birkaç parça mutluluğu üst üste yığarak yolluk yapmak isterdim.Gecelerin yaşanmadığı bir şehir mesela.Ne iyi olurdu siyahları kusmadığım günlerim olsa..




Özlemi özlemek istiyorum anne.Sürekli özlemekten bıktım.Bilirsin çabuk sıkılırım,kırılırım.Kızın bu yönüyle senden farklı.Fazla tahammülsüz,fazla bıkkın ..


Kızıl bir akşam üstünü rakıyla şereflendirelim istemiştim anne.Çok mu istemişim ? Sorsak o da ister.Ah bilmez miyim ben..
Sıcak bir yaz akşamını soğuk meyvelerle tazeleyelim istemiştim anne sırf o sever diye.Ben hiç sevmem.
Pazar günlerini sanki bir sonraki gün pazartesiymiş gibi düşünmeden geçirelim istemiştim anne.Beraberken şaha kalkan zamana inat.
Çok şey istemişim değil mi ? Bu yüzden gerçekleşmedi (:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder